Inget mer jobb, bara massor med tid

Nu blir det nog inga mer jobbtider innan resan och de känns rätt skönt att bara få vara hemma och sova ut på morgonen och va hemma själv och göra som jag själv vill på dagen.
De mesta till resan är fixat, ska bara hämta ut mitt pass på resia då dom har fixat visum åt mig och sen är det bara att packa väskan och dra. Till och med packlistan står klar, kankse att jag behöver ta bort nära hälften men det ska nog gå bra de med.

Nu när jag haft så mycket ledig tid har jag påbörjat ett inte så litet bakprojekt. Åtta dagar tar det att baka. Levain bröd heter de och jag har börjat med att göra egen jäst som står och jäser på golvvärmen i badrummet.

 
                 


Imorgon kan det nog bli dags att blanda i vaten och mjöl så om ytterligare tre dagar är brödet klart, så får hoppas att de är gott med tanke på all den tid jag lagt ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0