Kuala Lumpur

Forsta intrycket av Kuala Lumpur var kankse inte de basta. Det borjade med att vi blev avslappta jattekissenodiga eftersom bussen inte hade toalett och jag sov som bast nar den stannade for toabesok. Sa vi borjade med att leta toalett, vilket resulterade till att vi hittade ett rum med ett hal i golvet dar man fick satta sig pa huk och inget papper fanns det heller. Sen tog vi en taxi som vi betalade pa tok for mycket for och akte in till stan for att leta boende, som vi i och for sig hittade ett bra. Dock blev det inte mycket till somn forsta natten da vi hade den fullaste personen jag nagonsinn sett i samma rum och inte nog med det utan han sov over mig ocksa. Sa nar jag och Josefine precis somnat kommer han invinglandes i rummet och lagger sig, i 10 minuter. Sen trillar han i princip ner fran sangen och spyr precis utanfor dorren, och sa ackligt jag tycker sant ar stannade jag inte kvar i de rummet utan forsokte satta fotterna dar de inte var spy och ga ner till receptionen, sa dar satt jag och josefine till fem pa morgonen da vi tog ett nytt rum som vi sag till att killen betalade for.

Andra intrycket var battre. Shoppingen. Oj sa billigt det var, markesskor kostar mindre an halften sa mycket som hemma och finns i massor. Kladerna orkade vi inte kolla pa idag men ar saker pa att de ocksa ar billigt sa nu blir det till att gora ny plats i resvaskan.

Vi har aven anat att det finns ett IKEA i narheten, sa fort vi fatt reda pa vart blir det till att dra dit och ata kottbullar vilket ska bli ljuvligt. Har aven hort de rycktas om att IKEAs storsta malgrupp har ar svenska hungriga backpackers som ar trotta pa ris och nudlar. Som mig och Josefine:)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, vilken snubbe. Skönt att ni fick honom att pröjsa för erat nya rum, snyggt jobbat :)

Vad bra att erat andra intryck var bättre än det den fulla snubben bjöd på!

Jag antar att du kommer ha hela ryggsäcken full med nya kläder och skor när du kommer tillbaka?!

2010-02-02 @ 23:14:49
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0