Singapore

Singapore kans lyxit efter att ha varit i Australien i nastan 8 veckor. Det ar rent och allt ar billigt. I Australien va det nastan bara McDonalds maten som kostade under 10$ dvs, 70 svenska kronor. Har betalar vi ungefar 25 svenska for riktig mat. Frukten och vattnet kostar inte heller skjortan har, sa nu har vi rad att lyxa till det ordentligt. Till sist ska jag inte glomma att namna boendet som vi i Austalien betalade mellan 120 och 200:- per natt for ett skitit stalle med bedbugs, har kostar det 30;- per natt och ar hur rent som helst, det ingar frukost och fri tillgang till internet och tvattmaskin. Sa hitills ar min bild av Singapore inte alls dum och kanns inte alls som ett nedkop att ha flyttat sig fran Australien till Asien, aven om Australien va hur bra som helst och kommer jag aka tillbaka nagonstans sa ar det dit.

Vi bor lite utanfor sjalva Singapore City sa det ar lite lugnare har men det finns fortfarande valdigt mycket affarer, matmarknader och restauranger men allt har ar valdigt mycket mer asiatiskt och inte lika internationellt som i riktiga "City".

Idag har varit varan forsta heldag i Singapore, imorse va vi lite sega som alltid efter man flugit men framat eftermiddagen piggnade vi till och gick in mot little india. Little india ar som ett litet omrade med bara indiska affarer och restauranger och mangder av indier, aven ett litet tempel har dom dar. Sa idag kandes det mer som om vi hade kommit till Indien an Singapore. Vi shoppade lite indiska smycken at indisk mat och va i templet dar alla indier satt om bad och hade med sig saker som dom offrade. En bra mysdag enligt mig, imorgon tror jag att vi tar bussen in till riktiga city.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0